- zmniejszanie dysproporcji edukacyjnych pojawiających się w trakcie
procesu kształcenia,
- wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży o specjalnych
potrzebach,
- zwiększenie skuteczności doskonalenia umiejętności, w zakresie nauk
matematyczno-przyrodniczych i komunikacji interpersonalnej, w tym
języków obcych oraz ITC u uczniów słabych i zdolnych z zastosowaniem
innowacyjnych form nauczania,
- zwiększenie świadomości, motywacji do samodzielnej nauki i poczucia
pewności siebie, aktywności przy rozwiązywaniu zadań o charakterze
problemowym,
- zwiększenie możliwości korzystania z dóbr kultury jako ośrodków
wspierających edukację,
- zwiększenie zakresu opieki psychologiczno pedagogicznej,
logopedycznej-korygowanie wad wymowy, kształtowanie aktywnych postaw,
pobudzanie aspiracji społecznych i wychowanie do życia w społeczeństwie
obywatelskim,
- zwiększenie zakresu doradztwa zawodowego i świadomości uczniów w
zakresie wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu i planowaniu
kariery.